loading...
آرشیو کتابهای ممنوعه
دینا بازدید : 75 چهارشنبه 15 آبان 1398 نظرات (0)

من در یک مرکز کارگاه در یک مرکز هنری لندن هستم. چهل نفر ، اکثراً در دهه بیست و یکم خود ، در انتظار ورود یک شاعر مشهور ، زمزمه می کنند و می زنند. ما منتظر روپی کاور نیستیم. این آیلین مایلز است که رهبری "نوشتن رادیکال" امروز را به عهده خواهد داشت - دو ساعت نوشتن در سکوت کامل. با پوشیدن شلوار جین ، پیراهن شطرنجی و نیلز ، مایلز 69 ساله در حالی که نوت بوک های خود را بیرون می آوریم لپ تاپی را باز می کند. جلسه نوشتن آغاز شده است. بعد از 30 دقیقه نوشتن ، من نگاهی به یادداشتهای زن کنارم می اندازم. "آیلین یک لپ تاپ آورد ، آیا آنها فقط ایمیل می نویسند؟" می گوید. به نظر من یک سؤال ناخوشایند به نظر می رسد ، گرچه به طور مسلم و غیرقابل تصور ، دفترچه من حاوی همان سؤال است.

 

 

البته لپ تاپ نباید جای تعجب داشته باشد. جلد جدیدترین مجموعه شعر Myles Evolution یک عکس در اینستاگرام است ( مایلز 25.2k دنبال کننده در این سکو دارد و تصاویر اینستاگرام آنها در نیویورک به نمایش گذاشته شده است ) ، و عکس نویسنده در پشت عکس سلفی حمام است. میلز دریافت که فناوری و رسانه های اجتماعی کانال های جدیدی را برای شعر خود گشودند. آنها درمورد کافی شاپ جایی که ما قبل از جلسه نوشتن دیدیم ، گفت: "نوشتن شعر ، آهنگ سازی توییت ، یا اضافه کردن عنوان به عکس اینستاگرام ، همه مثل یک ژست احساس می شوند." "من شعر را به عنوان گرفتن آنچه در اطراف من اتفاق می افتد می بینم و رسانه های اجتماعی به سادگی گزینه های بیشتری را برای انجام همان کار ارائه می دهند."

 

میلز از تفکر باینری در نوشتن و زندگی چشم پوشی می کند و از انتخاب بین چاپ و صفحه ، داستان و غیرداستانی ، داستان های بلند و غیرقابل توصیف ، او و او خودداری می کند. این ابهام تعریف کارشان را دشوار می کند. بهترین معرفی آیلین مایلز هنوز آیلین مایلز است. خوشبختانه برای ما ، آنها 20 کتاب شعر ، داستان و نقد هنری ایجاد کرده اند.

 

مایلز چهار دهه در صحنه ادبیات بوده و جوایز بی شماری از جمله چهار جایزه لامبدا را برای کتابهایی با تم LGBTQ + با مضامین دریافت کرده است - با این حال نوشتن آنها به طرز چشمگیری احساس تازه می کند: شعر آنها این قدرت را دارد که شما را برای عاشق شدن در نیویورک برای هرماه بیفتد. زمان و تجربه هیجان خواندن یک صحنه عشق ادبی لزبین برای اولین بار. هرچه که به نظر می رسد کلیشه ، خواندن Myles مانند خواندن یک دوست خوب است ، حداقل برای من. آنها در رمان دختران چلسی نوشتند: "اگر پایان جوانی یک تکه نازک از پنیر باشد که من در خانه خود ایستاده بودم" . "من آنجا گرسنه بودم. همه چیز همین است."

 

 

 

'تکامل' توسط آیلین مایلز

16.51 دلار

خرید در آمازون

با این حال محبوبیت آنها - دختران چلسی چهار سال پیش مورد تجدید نظر قرار گرفتند ، لنا دانام آنها را به عنوان منبع الهام ذکر کرد و نیویورک تایمز مایل را "یکی از صداهای اساسی شعر آمریکایی" در سال 2015 خواند - پدیده ای نسبتاً اخیر است. بخشی که توسط نمایش تلویزیونی شفاف تحریک شده است ، که یک شخصیت را بعد از میلز الگوبرداری کرده است. اما چیز بیشتری برای جذابیت آنها نسبت به ستاره بودن تلویزیون وجود دارد. شاید معاون حق داشت با نوشتن این مطلب که " آیلین مایلز همیشه از شما خنک تر بوده است " - و جهان فقط اکنون دست به دست هم داده است.

 

نگاهی کمپین نوشتن در مایلز برای رئيس جمهور از ایالات متحده در سال 1991، که بعدها الهام معروف زو لئونارد "من می خواهم یک دایک برای رئيس جمهور" شعر . مایلز ، در آن زمان بیش از 40 سال ، تنها نامزد آشکار کوئری ، تنها هنرمند بود و تنها کسی که سالانه کمتر از 50 هزار دلار درآمد کسب می کرد. وی گفت: "دقایقی پیش هیلاری کلینتون انتخابات را از دست داد و فهمیدم که چقدر پیشروی تبلیغات خود را در دهه 90 پیشرفت کرده ام. انتخاب یک زن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده هنوز چقدر غیرممکن است. "

 

 

"آلن گینزبرگ در خیابانی زندگی می کرد که اولین آپارتمان را پیدا کردم. من اغلب به باب دیلن و اندی وارهول می گشتم.

مایلز در مقاله خود " سخنرانی پذیرش " ، که در سال 2019 در Evolution منتشر شد ، اشاره کرد که ممکن است ریاست جمهوری آنها چه بوده باشد ، وعده داده است که غذا و آموزش را آزاد کرده و اسلحه را به موزه ها محدود می کند. با سخنان خنده دار ، "گفتار پذیرش" شما را برای ریاست جمهوری طولانی می کند که هرگز نبود. آنها می گویند: "من هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در" سخنرانی پذیرش "، من با نوعی بدبینی بازی می کنم." اما بیایید با آن روبرو شویم - کابوس لحظه ای که الان در آن زندگی می کنیم چند سال پیش به همان اندازه غیرقابل تصور بود. در اینجا ، ما در وسط آن هستیم. "

 

میلز سابقه برخورد با به ظاهر غیرممکن را دارد. آنها در 24 سالگی بوستون ، در یك خانواده طبقه كارگر كاتولیك بزرگ شدند ، برای شهر نیویورك ، كه در آن امیدوار بودند شاعر شوند ، تجارت كردند. آنها می گویند: "من هیچ هنرمندی در بوستون نمی شناختم. به نظر نمی رسید که کسی در آن چیزی که می خواستند باشد ؛ آنها به راه خود ادامه دهند. در نیویورک ، مردم آنجا بودند." "آلن گینزبرگ در خیابانی زندگی می کرد که من اولین آپارتمان را پیدا کردم. من اغلب به باب دیلن و اندی وارهول می گشتم. چیزی در مورد آنها بخشی از شبکه بود. "پس آیلین ، کی به صحنه آمدید؟" این حس محلی بودن بسیار مهم بود و شما می خواستید خود را به آن نزدیک کنید. "

 

 

برای پرداخت اجاره بها ، مایلز مجموعه ای از مشاغل غالباً جسمی را بدست آورد: آنها دستیار شخصی شاعر جیمی شووئلر و پیام رسان پا و دوچرخه بودند. وی گفت: "من به عنوان پیام رسان دوچرخه زانوها را به هم ریختم ، اما این بخشی از زیبایی شناسی آن زمان بود - زیارت نویسنده تجربی بود. امروز زندگی نامه یک شاعر به جوایز خود ، جایی که زندگی می کنند ، اشاره می کند ، چه شریک زندگی داشته باشد و چه. اگر آنها واقعاً دیوانه هستند ، آنها به سگ خود اشاره می کنند. " "اما در آن زمان می گفت:" نویسنده ماهیگیر و پیشخدمت است ، در آلاسکا کار کرده است. " این تجربیات دارای اهمیت بودند. این بیوگرافی شاعر بود. این نوع زیستی اکنون در حال بازگشت است ، شاید به این دلیل که افزایش سریع رانت ، هنرمندان جوان را وادار می کند تا کارهایی را که من در آن زمان انجام داده اند جمع کنند. "

 

آن سالهای ابتدایی در نیویورک در رمان های مایلز چلسی دختران و دوزخان مزخرف است ، که هر دو آرزوی تقریباً تب دار برای ایجاد دارند. "هیچ کس به من نگفت که چگونه زندگی کنم ؛ آنها به من گفتند که چه کاری نباید انجام دهم. در تمام این کتابها در مورد زندگی هنرمندانی که خواندم [...] آنها عقاید ساده ای را در هنر و آزادی به دست گرفتند و آنها را به طرز ظالمانه ای بردند. من می توانستم این کار را بکنم ، "قاطعانه میلز در اینفرنو نوشت . با خواندن اشعار آنها این حس را پیدا می کنید که می توانید. وقتی اتاق را در هنگام نوشتن رادیکال اسکن می کنم ، می فهمم که این بخشی از جذابیت هزاره میلز است.

 

"من آنچه را که من بعنوان" Parade Later "می نامم تجربه می کنم ، عبارتی که از آهنگ Cat Power دریافت کردم."

در مصاحبه ای از سال 2015 ، سال دختران چلسیمجدداً مورد تجدید نظر قرار گرفت ، مایلز این ایده را شلیک کرد که برای شهرت از حاشیه ها شلیک کرد. "مردم نمی توانند واحد شاعر یا واحد حفظ حریم شخصی خود را رها کنند ، و این چیز عجیب و غریب است: روشی که من در مورد تمام این سالهای ناشناخته در تاریکی که با مطبوعات کوچک مستقل داشتم ، می شنوم. اما نه ، اینگونه شعر شناخته می شود. مثل همیشه - خیلی از اتاق های کوچک اتاق بزرگی را تشکیل می دهند. این نوع ماهیت هنری است و این چیزی است که اکنون برای من اتفاق می افتد. فقط اتاق کوچک بزرگ شده است. " آنها گفتند. شاید بهترین راه برای بیان آن این باشد که Myles قبلاً توسط بسیاری از خوانندگان شناخته شده و دوست داشته شده بود ، اما در سالهای اخیر شهرت آنها بسیار فراتر از مخاطبان شعر گسترش یافته است - و مطمئناً این اتاق از سال 2015 همچنان بزرگتر شده است.

 

 

مایلز می گوید: "من آنچه را که من بعنوان" Parade Later "می نامم تجربه می کنم ، عبارتی که از آهنگ Cat Power دریافت کردم ." "به نظر می رسد نویسندگان جوانتر مانند مگی نلسون ، بن لرنر و شیلا هتی من را به عنوان سازنده نقشه تفریحی می بینند و کار من را به خوانندگان خودشان توصیه می کنند. و بنابراین کار من به شکلی مشابه گسترش یافته است. من همیشه سبک زندگی یک نوازنده را می خواستم و آن زندگی را تا حدودی سوق داده ام. "

 

"شعر بسیار شبیه شوخی خوب است. هر دو با تعجب کار می کنند و فضا را لحظه به لحظه خالی می کنند ؛ این شما را به نوعی شوک رها می کند."

و به همین ترتیب Myles تورهای زیادی را انجام داد و هر دعوتی را برای اجرای اشعار خود پذیرفت. امروز آنها می گویند سعی می کنند انتخاب بیشتری داشته باشند تا کلیشه نشوند. آنها می گویند: "من از نسلی هستم که تعداد زیادی از مردم در اثر ایدز ، مواد مخدر و الکل جان خود را از دست دادند. بسیاری از افرادی که به سختی به آن ضربه زدند و به دهه 30 نرسیدند. اکنون مردم من در حال مرگ از چیزهای عادی هستند." "وقتی مادرم دو سال پیش درگذشت ، فهمیدم که باید خودم را بیشتر وقت کنم ، کتابهایی را که می خواهم بسازم ، تهیه کنم. من همچنین شروع به ذکر مرگ در کارم به روش دیگری می کنم." می خواهم وحشت زده باشم ، اما من می خواهم که در اتاق باشد به شکلی که در ذهن من باشد. "

 

 

در مجموعه جدید خود " Evolution" ، اشعاری در مورد مضامین سنگین تر در کنار مضامین سبک تر دیده می شود ، مانند کودک ، که مایلز به شوخی از آن به عنوان "بهترین شعری که من تا به حال نوشتم" یاد می کند:

 

"بچه

به قدیمی می گوید

مرد بیا

یک فنجان

قهوه

قدیمی

مرد اکنون می گوید

شما صحبت می کنید

میلز اذعان می کند که آنها لذت خاصی از اشعار کوتاه و احمقانه می گیرند. آنها می گویند: "شعر بسیار شبیه شوخی خوب است. هر دو با تعجب کار می کنند و هر لحظه فضای را خالی می کنند ؛ شما را به نوعی شوک رها می کند. آهنگسازی یک مجموعه شعر مانند انتخاب لباس است." "تصور کنید که شما هنوز هم می خواهید تمام لباس هایی که تا به حال داشته اید ، صاحب باشید - این خارق العاده ترین فروشگاه خیرخواهانه خواهد بود. گاهی اوقات من لباس را بیرون می کشم زیرا آنها دیگر مطابق آنچه که می خواهم باشند نیستند و دو سال بعد فکر می کنم:" این بود. یک پیراهن عالی ، کاش هنوز آن را داشتم. اشعار قابل بازیابی هستند - زمان بلافاصله در کار شما قرار می گیرد ، اما شعری می تواند سالها بعد دوباره احساس شود که احساس می کنم در حین تدوین Evolution ، من در 11 سال گذشته در نوت بوک های خود رفتم و شعرهای منتشر نشده ای را که می خواستم بر روی بدنم بگذارم انتخاب کردم. از نو."

 

مایلز از بیرونی بودن به امضا با ناشران مستقر رفت و مرزهای دنیای ادبیات را در این روند تحت فشار قرار داد. در حالی که نقص در هنرهای تجسمی ، به عنوان مثال در قالب فیلترهای مبهم اینستاگرام ، مرسوم ، مرسوم ، مد روز است ، زبان همچنان محافظه کارترین نهاد در جهان است. مایلز می گوید. "من در دهه بیست و یکم ، کتاب سخنرانی در آمریکا توسط Gertrude Stein را خواندم. استین می گوید که از علامت سؤال و کاما استفاده نمی کند زیرا اگر به آنها احتیاج دارید ، این جمله را به خوبی ساخته نشده اید. جمله باید پرسیدن آن سؤال باشد ، نه علامت سؤال. بنابراین من به ندرت از کاما استفاده می کنم و فقط از علامت سؤال برای ارزش پاپ استفاده می کنم. سردبیران هنوز سعی می كنند كه نگارشی من را برطرف كنند ، اما این روزها می توانم از تصحیح امتناع كنم و احساس متفاوتی از آنچه كه یك شخص انجام می دهد ایجاد كنم. چرا همه ما باید در نوشتن انگلیسی طبقه متوسط ​​سفید تلاش کنیم؟ دوراندیشی باید بخشی از تاری و لرزش زمانها باشد. گرترود اشتاین گفت که زبان از زیر کلاس به بالا تغییر می کند - درست از ابتدای کار ، تصمیم گرفتم که من یکی از این تغییر دهنده ها باشم. "

 

بنابراین ، در حین نوشتن رادیکال ، یادداشت خود را در مورد لپ تاپ میلز رد می کنم. درعوض ، از خودم می پرسم: چرا هنوز فکر می کنم شعر را باید روی کاغذ نوشت؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 822
  • بازدید کلی : 4,618