loading...
آرشیو کتابهای ممنوعه
دینا بازدید : 146 دوشنبه 09 دی 1398 نظرات (0)



Google Scholar موتور جستجوی تخصصی Google است که به جستجو در سراسر ادبیات علمی شامل ژورنال ها ، مقاله ها ، پایان نامه ها ، خلاصه اطلاعات و مواردی از ناشران دانشگاهی ، جوامع حرفه ای ، مخازن آنلاین و دانشگاه ها و غیره اجازه می دهد.

توجه : Adhesion هیچ سرویس ارسال ای برای نمایه سازی مقالات در Google Scholar ارائه نمی دهد. لطفاً از این مقاله به عنوان بهترین راهنمای عملی برای رعایت الزامات Google برای نمایه سازی در Google Scholar استفاده کنید.

برای راهنمایی بیشتر ، لطفاً به عیب یابی عیب یاب Google مراجعه کنید .

الزامات ورود به فهرست جست و جو در گوگل اسکولار
الزامات گنجاندن فهرست بسیار دقیق است و بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که مقالات شما معیارهای Google Scholar را نشان می دهند.

با تکمیل اپراتور جستجوی زیر در Google Scholar ، می توانید محتوای موجود در Google Scholar را بررسی کنید:

"سایت: www.yourdomain.com " در http://scholar.google.co.nz/

با استفاده از ابزارهای جستجو می توانید براساس تاریخ فیلتر کنید تا مطالب اخیراً ایندکس شده باشد.

این مقاله جهت پیروی از معیارهای Google Scholar راهنمایی می کند.


معیارها براساس نوع ناشر:
نویسندگان مستقل
اگر نویسنده انفرادی هستید بهتر است که مقالات را در وب سایت خود بارگذاری کنید ، یک صفحه وب نشریات راه اندازی کنید و مقالات خود را از طریق یک لینک به راحتی قابل مشاهده در دسترس کنید.

برای این که مقاله های شما در Google Scholar با موفقیت فهرست بندی شوند ، باید به صورت یک فایل PDF قالب بندی شوند. پس از اجرای موارد فوق ، خزندگان گوگل نمایه های شما را نمایه می کنند.

بارگذاری محتوای جدید ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا ایندکس شوند و دریافت مجدد فهرست بندی مجدد مطالب ممکن است تا چند ماه طول بکشد.

اگر مشکلات همچنان ادامه دارند ، باید با تأیید اینکه مخزن میزبانی شما با Google Scholar و خواندن راهنمای عیب یابی Google Scholar سازگار است ، عیب یابی این کار را آغاز کنید.

مخازن دانشگاه
مخازن آموزش ترشی باید با استفاده از جدیدترین نرم افزارهای Eprints ، Digital Commons یا DSpace میزبان مقاله باشد.

ناشران ژورنال
برای میزبانی تعداد کمی از مقالات ژورنال در یک وب سایت ، Google خدمات میزبانی را توصیه می کند: Atypon ، Highwire Press یا MetaPress. برای میزبانی تعداد زیادی مقاله ژورنال در وب سایت ، Google خدمات میزبانی را توصیه می کند: JSTOR یا SciELO. لطفاً برای اطمینان از پشتیبانی از ایندکس کردن در Google Scholar با این سرویس هاستینگ تماس بگیرید. اگر شما قادر به مدیریت وب سایت و انتشارات خود هستید ، Google توصیه می کند که سیستم های Open Journal را بارگیری و استفاده کنید.

معیارهای محتوای وب سایت
بارگیری مقالات علمی
برای رعایت معیارهای نمایه سازی Google Scholar ، اکثر مطالب وب سایت شما باید نشریات علمی باشد ، از جمله مقالات ژورنال ، گزارش ها ، پیش نویس مقالات ، چکیده ها و موارد مشابه. توجه داشته باشید که خزندگان مرورگرهای کتاب ، سرمقاله ها ، اخبار ، مقالات مجله و سایر مقالات مشابه کم قدرت را در Google Scholar فهرست بندی نمی کنند. اگر پرونده هایی که می خواهید در Google Scholar ایندکس شوند از 5MB فراتر رود (به عنوان مثال کتابهای طولانی) ، ابتدا باید در Google Books بارگذاری شود.

محتوای علمی که در Google Books بارگذاری می شود ، بطور خودکار الزامات ورود به سیستم Google Scholar را برآورده می کند.

استفاده از چکیده
هنگامی که یک جستجوگر در وب سایت شما قرار می گیرد ، یا چکیده کامل نویسنده (یا کل مقاله ای که چکیده شما از آن است) باید به راحتی قابل مشاهده و در دسترس باشد. این بدان معنی است که جستجوگران برای دسترسی و خواندن چکیده کامل ، نیازی به انجام هرگونه فعالیت (به عنوان مثال ورود به سیستم ، بستن تبلیغات یا پاپ آپ ، پیمایش به پایین و غیره) ندارند.

قالب بندی و ساختار معیارهای خزیدن
قالب بندی پرونده های شما
برای ساختن وب سایت خود لازم است تا بتوانید نشانی اینترنتی همه نشریات را برای خزندگان آسان کنید. برای اینکه Google بتواند محتوای شما را به صورت کارآمد خز کند ، پرونده های شما باید به صورت HTML یا PDF قالب بندی شوند. هر اسناد PDF باید دارای متن باشد به گونه ای که Adobe Acrobat Reader بتواند کلمات را جستجو و انتخاب کند.

ساختار سایت شما
برای اطمینان از اینکه خزندگان می توانند مقالات شما را بیابند ، باید بتوانید از طریق بیش از ده پیوند HTML به راحتی در هر مقاله حرکت کنید.

اگر وب سایت شما حاوی تعداد کمی مقاله است ، باید لیستی از پیوندها در صفحه HTML جداگانه ، ساده و به راحتی قابل دسترسی باشد. این پیوندها باید هر یک به مقاله مناسب خود اشاره کنند. به یاد داشته باشید این پرونده باید یک PDF از مقاله کامل باشد.

برای وب سایت هایی که هزاران مقاله دارند ، بهترین کار این است که تا تاریخ انتشار ، فهرست خزندگان گوگل را در اختیار لیست خزندگان گوگل قرار دهید. سایر مقادیر سفارش مانند نام نویسنده یا کلمات کلیدی خاص برای فهرست بندی خزندگان بسیار طولانی تر طول می کشد و این می تواند منجر به داشتن رتبه ضعیف در نتایج جستجوی Google Scholar شود.

اگر وب سایت شما دارای صدها هزار مقاله است ، باید به ترتیب تاریخ انتشار ، صفحه ای را منتشر کنید که در آن همه مقالات از دو هفته گذشته منتشر شود. با انجام این کار ، مقالات شما بارها و بارها دوباره خزنده می شوند تا اطمینان حاصل شود که تعداد زیادی از انتشارات شما در Google Scholar نمایه شده اند.

همچنین باید از وسایل ناوبری مانند JavaScript ، Flash و فرم های کاربر پرهیز کنید زیرا این موارد برای خزندگان برای یافتن مدارک شما دشوار است. برای وب سایتهایی که قبلاً از این رسانه ها استفاده گسترده ای دارند ، باید فقط با استفاده از پیوندهای ساده HTML گزینه "سفارش توسط تاریخ" را ادغام کنید.

دسترسی به کاربران و خزندگان
خزنده ها صفحات وب شما را به صورت دوره ای فهرست می کنند تا محتوای جدید یا به روز شده را فهرست کنند و بنابراین مقالات شما باید دائماً به صورت آنلاین در دسترس باشند. بسته به رتبه و پیچیدگی وب سایت شما ، تقریباً هفتگی ، ماهانه یا کمتر از این اتفاق می افتد.

با استفاده از کد HTTP 5xx یا خطاهای صفحه دائمی با استفاده از کد HTTP 4xx می توانید خزندگان را از خطاهای صفحه موقتی (به عنوان مثال ناتوانی میزبانی موقت برای تعداد زیادی از نشریات) مطلع کنید.

برای کمک به خزنده ها در انتشار فهرست های منتشر شده به URL های جدید ، باید آنها را با استفاده از کد HTTP 301 تغییر مسیر دهید. تغییر مسیرها باید به URL جدید یا انتزاعی معتبر اشاره کنند نه صفحات جایگزین مانند صفحه اصلی.

تنظیم خزنده ها
شما می توانید خزیدن را با مدیریت نقشه سایت خود ، که به عنوان پرونده robots.txt نیز شناخته می شود ، تنظیم کنید. در مرحله اول ، اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت شما دسترسی خزندگان را به هیچ یک از انتشارات شما محدود نمی کند.

و ثانیاً ، شما باید دسترسی خزندگان را به دسترسی به مطالب گسترده و پویا تولید نکنید (به عنوان مثال صفحه نتایج حاصل از جستجوی کلمات کلیدی کاربران در سایت شما) زیرا اینها مدت زمان لازم برای مرور مرورگرهای سایت خود را افزایش می دهد.

کتابشناسی ، منابع و فهرست بندی تجزیه و تحلیل
Google Scholar با استفاده از نرم افزار خودکار به نام "parsers" اطلاعاتی را از کتابخانه ها و منابع موجود در مقالات شما تشخیص می دهد. اگر اطلاعات کتابشناختی آنها نادرست باشد یا با مراجع سایر مقالات مطابقت نداشته باشد ، مقالات را می توان از لحاظ ضعیفی فهرست کرد. بنابراین ، لازم است مقالاتی با داده های کتابشناختی و متا داده های مرجع منتشر شود که تجزیه کنندگان می توانند پردازش کنند.

نمایه سازی با برچسب های متا
اطلاعات كتابشناختی یك مقاله باید در برچسب های متا HTML صفحه آن درج شود (از استفاده از برچسب های دوبلین هسته) خودداری كنید. این برچسب های متا (به عنوان مثال <meta name = "citation_author" محتوای = "اسمیت ، جان جی.">) خاص هستند و معمولاً فقط مربوط به صفحه وب خاص مقاله هستند.

Google Scholar به وب سایت هر مقاله ای نیاز دارد تا برچسب های متا را برای عنوان آن مقاله (citation_title) ، نویسنده (ها) (citation_author) و تاریخ انتشار (citation_publication_date) داشته باشد.

صفحات وب مقالات کنفرانس و ژورنال به داده های متا نیاز دارند تا بتوان آنها را هنگام استناد به مقاله دیگری شناسایی کرد. این شامل برچسب ها برای حجم مقاله و شماره شماره (citation_volume و citation_issue) و همچنین شماره صفحه اول و آخر مقاله به آنها (citation_firstpage و citation_lastpage) می باشد.

صفحات وب پایان نامه ها و گزارش های فنی به داده های متا نیاز دارند تا در صورت استناد به مقاله دیگری ، آنها را شناسایی کنیم. اینها شامل برچسب های پایان نامه یا موسسه گزارش (citation_dissertation_institition یا citation_technical_report_institition) و همچنین تعداد گزارش فنی ارجاع شده به آن (citation_technical_report_number) است.

برای یک صفحه وب که فقط یک مقاله را نشان می دهد ، باید مکان متن کامل متن PDF را با استفاده از برچسب متا URL (citation_pdf_url) مشخص کنید ، جایی که مقدار محتوای برچسب URL آدرس اینترنتی مطلق PDF است (به عنوان مثال <نام متا = "citation_pdf_url" content = "URL">). توجه داشته باشید که آدرس های اینترنتی چکیده و مقاله مرتبط با آن باید تحت همان زیرشاخه وجود داشته باشد.

نمایه سازی بدون برچسب های متا
اگر مقاله ای دارای برچسب های متا نیست ، باید اطلاعات کتابشناختی و مرجع خود را با متن کاملاً فرمت شده ارائه دهد:

عناوین مقاله باید حداقل دارای 24 فونت باشد (برای PDF) ، در یک برچسب <h1> یا <h2> (برای HTML) قرار گیرد یا با کلاس CSS "citation_title" مشخص شود (برای پرونده های HTML با قالب CSS )

توجه داشته باشید که باید از یک فونت برای کل عنوان استفاده شود و این عنوان باید در کل مقاله دارای بزرگترین فونت هر متن باشد.

نویسنده (های) مقاله باید بلافاصله قبل یا بعد از عنوان چاپ شود. تالیف مقاله باید یا دارای اندازه قلم 16-23pt (برای PDF) باشد ، در یک برچسب <h3> قرار گیرد (برای HTML) یا با کلاس "CSS" (نویسنده) مشخص می شود (برای پرونده های HTML با قالب بندی CSS) . توجه داشته باشید که برای همه نویسندگان باید از یک قلم استفاده شود.

اندازه قلم مخزن ، مجله و زیر نویس ها باید کوچکتر از نویسنده (بازدید کنندگان) باشد.

عناوین ، نویسندگان ، مخازن و متن مجله باید با عنوان مورد (مثلاً "نمایه سازی انتشارات محقق") نوشته شود ، در حالی که زیرنویس ها باید از پرونده جمله استفاده کنند (به عنوان مثال "نمایه سازی انتشارات علمی").

همچنین باید یک استناد کتابشناسی را در خط خود ، یا در سربرگ و پاورقی صفحه اول (برای PDF) یا دقیقاً زیر عنوان و نویسنده (برای HTML) وارد کنید. این استناد کتابشناختی باید از نسخه منتشر شده مقاله کامل متن باشد.

استناد به مقالات منتشر شده باید صریحاً قالب بندی شود (به عنوان مثال "J. Smith. Index.، vol. 24، no. 8، pp. 873-876، سپتامبر 2007") ، اما اگر مقاله شما منتشر نشده است ، باید آن تاریخ را نیز درج کنید. به طور کامل در خط خودش (به عنوان مثال ، 30 سپتامبر 2007).

از فونت های نوع 3 در هر جای مقاله در قالب PDF استفاده نکنید. برای بررسی نوع فونت در Adobe Acrobat Reader ، روی پرونده کلیک کرده و سپس خصوصیات را کلیک کنید.

دستورالعمل های ارجاع
سرانجام ، الزاماتی وجود دارد که یک مقاله باید به منظور انتشار در Google Scholar رعایت کند: بخش مقالات شما که شامل منابع است باید یک عنوان معمولی را در خط خود داشته باشد (به عنوان مثال "کتابشناسی" یا "منابع"). . هر یک از این منابع باید شماره گذاری شوند (به عنوان مثال [1] [2] [3] یا 1. 2. 3. ، برای PDF) یا در برچسب های لیست مرتب شده (به عنوان مثال <ol> ، برای HTML) قرار دهید. این موارد همچنین باید کاملاً صریح و بدون هیچ گونه تفسیر غیررسمی قالب بندی شوند.

برای عیب یابی عیب یابی Google ، معیارها ، خط مشی ها و موارد دیگر ، به عیب یابی عیب یاب Google Scholar بروید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 157
  • بازدید سال : 938
  • بازدید کلی : 4,734