loading...
آرشیو کتابهای ممنوعه
دینا بازدید : 58 چهارشنبه 15 آبان 1398 نظرات (0)

 

آیا تا به حال #bookstagram را در اینستاگرام بررسی کرده اید؟ از زمان انتشار امسال ، 33 میلیون پست در اینستاگرام با هشتگ برچسب گذاری شده اند ، و 1.8 میلیون مورد دیگر نیز #bookclub برچسب گذاری شده اند. شبکه های اجتماعی به مکانی برای ارتباط خوانندگان تبدیل شده اند و کلوپ های کتاب با درگیر شدن با خوانندگان به صورت آنلاین اقدام به انجام این کار می کنند. هم به صورت آنلاین و هم آفلاین ، بسیاری از این باشگاه های کتاب نیز سیاسی می شوند.

 

 

در لیست زیر ، حدود هشت کلوپ کتاب از سراسر جهان را می خوانید که از داستان ها و غیرداستانی ها به عنوان نقطه پرش برای گفتگو درباره نژاد ، حقوق تولید مثل ، ایمان ، مهاجرت ، تجاوز جنسی و موارد دیگر استفاده می کنند. برای برخی از این خوانندگان ، مانند استفن فارنزورث ، از كتاب كتاب Spec Fic Book ، "كتاب كتاب پشتیبان فوق العاده ای ارائه داد كه در آنجا می توانستیم در مورد داستانی كه بسیار مملو بود صحبت كنیم." برای دیگران ، مانند مارتیسا ویلیامز و هانا بتس از کتاب ها + یوگا راک ، کتاب کتاب جرقه ای است که آنها امیدوارند اعضای آنها را القا کند تا "آگاه تر و آماده عمل به جهان شوند".

 

اجتماع و بحث اصول اصلی كتاب های كتاب است ، و اگر شما علاقه مند به راه اندازی گروه سیاسی خود هستید ، این بینش ها را از افرادی كه قبلاً این كار را انجام می دهند بررسی كنید:

 

Spec Fic Book Club - آنلاین

کلوپ Spec Fic Book حدوداً بیش از یک سال است که می گذرد. استفان فارنزورث ، سازمان دهنده ، به بوستل می گوید که هدف او این است که "مردم را با داستان های سوداگرانه توسط نویسندگان و آثاری که حاوی امتحانات مختلف ظلم و ستم هستند معرفی کند."

 

فارنزورث می گوید اعضای باشگاه The Spec Fic مخصوصاً از خواندن The Unkindness of Ghosts توسط ریورس سلیمان لذت می برند ، که به گفته وی "نگاهی باورنکردنی به نژادپرستی در یک وضعیت آینده نگر ... [با] نمایش عالی کوئری است." در حالی که این گروه بحث های خوبی در مورد کتاب داشتند ، "آنچه خیلی عالی بود ... این بود که همه ما از یکدیگر حمایت و آگاه بودیم ،" فارنزورث می گوید: "این مطالب برای افراد بسیار دشوار و تحریک آمیز بود ، به خصوص با نحوه برخورد با سلامت روان ... این برای بعضی از ما دشوار بود. باشگاه کتاب پشتیبانی فوق العاده ای را ارائه می داد که در آنجا می توانستیم درباره داستانی صحبت کنیم که بسیار فرسوده بود. "

 

باشگاه کتاب آنها به یک مسئله جالب توجه رسیده است که غیر معمول نیست. فارنزورث می گوید: "دسترسی به کتاب ها به ویژه هنگامی که گروه ما در سراسر جهان گسترش یافته است دشوار است ... مردم به خواندن متن های مختلف دسترسی ندارند." "این همچنین سازندگان حاشیه نشین را خنثی می کند زیرا این کار مانعی برای انجام کار آنها در آنجا است." كتابخانه ها منبع شگفت انگیزی برای افرادی هستند كه می خواهند به كتاب های كتاب بپیوندند و به كتاب های جدید دسترسی ندارند.

 

 

سالن ادبی باندی - سیدنی ، استرالیا

 

جلسه سالن ادبی باندی در کتابفروشی Gertrude & Alice در Bondi برگزار می شود ، با عکس از لوسی پیرسون

لوسی پیرسون حدود 10 ماه پیش سالن ادبیات بوندی را در باندی ، حومه سیدنی ، استرالیا تأسیس کرد. هدف وی ایجاد و پرورش یک جامعه دوست داشتنی با کتاب بود که در آن افراد می توانند در مورد موضوعات دشوار مانند تجاوز ، سوء استفاده خانگی ، مواد مخدر و تجاوز صحبت کنند. به تازگی ، این گروه آموزشی توسط Tara Westover خوانده شده است ، که "بحثی را در مورد امتیاز تحصیل ، طبیعت در مقابل پرورش ، وفاداری به خانواده ، مفهوم" دیگری "برانگیخت ... این یک بحث انیمیشن بود که بحث های زیادی را در مورد آموزش ایجاد کرد سیستم ، چقدر بیعت داریم به خانواده هایمان ، ایمان ، تعصب و امتیاز بدهکاریم. "پیرسون به بوستل گفت.

 

بنیانگذاران سالن ادبی بوندی نیز قصد دارند در دنیای واقعی از طریق باشگاه کتاب خود به خوبی انجام دهند. پیرسون می گوید: "ما اخیراً میزبان یک کتابفروشی و یک کتاب یک طرفه کتاب بودیم که همه درآمد آن به ابتکارات ادبیات و کتابخانه های خیابانی در اندونزی اهدا شد. ما یک مسابقه کتابی برای ماه اوت برنامه ریزی کرده ایم که تمام پول های جمع آوری شده به یک مدرسه محلی اهدا می شود." .

 

ویرانگر خوانندگان - 15 مکان در سراسر ایالات متحده است

جسویت داوطلبان سپاه شمال غربی در سال 2016 کلوب کتاب گسترده خود را با نام Ruined Readers را راه اندازی کرد تا راهی برای ارتباط داوطلبان سابق با یکدیگر و ایجاد فضایی برای بحث و گفتگو درباره موضوعات عدالت اجتماعی باشد. برای خواندن هر کتاب و هماهنگی یک جلسه ، دو ماه به باشگاه ها داده می شود. Majo Lovejoy از JVN Northwest به بوستل گفت كه كتاب هایی مانند The Hate U Give توسط آنگی توماس گفتگوهای عمیق و اندیشمندانه درباره عدالت نژادی در كتاب كتاب برانگیخت. در حال حاضر ، گروه در حال خواندن بنابراین می خواهید در مورد مسابقه توسط Ijeoma Oluo صحبت کنید. بعدی در لیست آنها I I You You توسط Reema Zeman است.

 

صرفه جویی در کتاب کتاب موسی - دنور ، کلرادو

حدود شش ماه پیش ، کریستینا گرووز ، کارمند موسسه غیرانتفاعی Saving موسی ، باشگاه کتاب نجات موسی را راه اندازی کرد. یک سازمان بشردوستانه جهانی که به سوء تغذیه ، مراقبت های شبانه ، و کمک به تولد و شیرخواری برای کودکان پنج ساله و در آفریقا ، آسیای جنوب شرقی و آسیای میانه پرداخته است ، صرفه جویی در ارزش اصلی موسی "همیشه در حال یادگیری است". "به عنوان افراد و به عنوان یک سازمان رشد می كنیم."

 

گروو به بوستل می گوید ، کتاب No More Heroes by Jordan Flaherty برای همه یک تجربه تأثیرگذار بود. وی گفت: "این دیدگاه روزنامه نگار درمورد مسئله ناجی گرا در مقابل قدرت حرکات مردمی پس از اینکه بسیاری از اقدامات غیرانتفاعی و امدادی را تحت پوشش خود قرار داده است ... در تصمیم گیری های کلی شخصاً چالش برانگیز و کمک کننده بوده است."

 

در حالی که باشگاه کتابی فعالیت های سازمان یافته / فعالیت های داوطلبانه ای ندارد ، بسیاری از کارکنان داوطلب در خارج از ساعات کاری با ظرفیت های مختلف فعالیت می کنند.

 

کتاب ها + یوگا Roc - روچستر ، NY

 

کتاب ها + یوگا روک در روچستر ، عکس با مارتسا ویلیامز و هانا بتس دیدار می کند

مارتیسا ویلیامز و هانا بتس در ژوئن سال 2018 کتاب ها + Yoga Roc را راه اندازی کردند. وی گفت: "بیش از مکالمات متعدد ، ما در مورد دانشهایی که اخیراً اتفاق افتاده بودیم به عنوان بزرگترهایی که واقعاً احساس می کردیم باید در مدرسه بیاموزیم صحبت کردیم. ما در مورد احساسات خود درباره چگونگی زندگی ، کار و معاشرت در جوامع همگن صحبت می کنیم و به ندرت فرصتی برای درک صحیح دیدگاه های کسانی که ممکن است متفاوت از ما باشند درک می کنیم. "

 

هدف آنها خواندن نویسندگان رنگ ، تعمیق درک آنها (یا ایجاد عدم درک) در مورد موضوعات نژاد ، جنسیت ، تمایلات جنسی و ظلم است و خواندن آنها با یک تمرین ، مانند یوگا ، برای کمک به شرکت کنندگان در پردازش و تجسم دانش آموخته شده آنها به بوستل گفتند: "امید ما از طریق این جفت شدن است ، ما ... می توانیم آگاهانه تر و آماده عمل کنیم تا به جهان برویم."

 

برخی از کتابهایی که گروه آنها خوانده است عبارتند از: چرا دیگر من با White White About Race با Reni Eddo-Lodge صحبت نمی کنم و هنگامی که آنها شما را تروریست می نامند: خاطرات مهم زندگی سیاه توسط پاتریس خان-کولورز و asha bandele ، دومی به گفته این زوج ، این باشگاه بسیار قدرتمند است زیرا "اینگونه بیان می کند که سیاسی واقعاً شخصی است ، و ظلم ما به سیاهی در این کشور عمیقاً متقاطع است."

 

کلوپ کتاب Bad Bitch - آنلاین ، با ملاقات هایی در بوستون و شهر نیویورک

مکنزی نیومکب ، خواننده مشتاق ، اغلب مطالب خواندن خود را با دوستان و خانواده خود در وبلاگ خود و از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد. هنگامی که او یک سال پیش کلوپ کتاب Bad Bitch را راه اندازی کرد ، انتظار می رود چند نفر دیگر را به خود جلب کند تا در مورد کتاب با آنها صحبت کنند. در ماه اول ، بیش از 100 نفر پیوستند.

 

این باشگاه به تازگی ، A Woman is No Man ، داستان سه نسل از زنان در ازدواج های مرتب شده ، درباره Eaf Rum را خوانده و مورد بحث قرار داده است . Newcomb به بوستل گفت: این بحث جالب در مورد "تفاوت بین احترام به یک فرهنگ و امکان سوءاستفاده منظم ... گفتگوی سخت ، اما مهم" ایجاد کرد.

 

نیومکب می گوید ، این کتاب کتاب همچنین مباحثی از قبیل تجاوز جنسی ، سقط جنین ، حقوق LGBTQIA و موارد دیگر را مورد بحث قرار داده است. "من می خواهم فکر کنم مکالمات ... ذهن بسیاری از مردم را باز کرده است."

 

Dudes and Books - Rochester، NY

حدود چهار ماه پیش ، مایکل هانتون کمک کرد که کلوپ کتاب کلیسای خود را از کتابهایی با مضامین مسیحی گرفته تا کتابهایی که روی عدالت اجتماعی متمرکز شده اند ، محور کند. هانتون می گوید ، كتاب كتاب موجود در مردان ، اغلب در مورد نقش خود به عنوان مرد / پدر / شوهر بحث می كرد و "فضای باز و اعتماد به نفس" ایجاد كرده بود. او احساس كرد كه این بنیاد برای گفتگوهای معنی دار مهم است.

 

تکرار جدید این باشگاه در پاسخ به جنجالی که یکی از اعضای کلیسا ، یک هواشناسی ، یک slur race (ناهنجاری) نژادی در تلویزیون اعلام کرد ، گرد هم آمد. بحث های زیادی در بین کلیسا وجود داشت ، و باشگاه کتاب آن را به خود گرفت تا با خواندن کتاب و گفتگوهای سخت در مورد موضوعات عدالت اجتماعی تحصیل کنند. آنها خود و کلیسا را ​​به هیچ وجه قطع نمی کنند: یکی از کتابهای اخیرشان با عنوان "رنگ سازش" اثر جیمار تیسبی ، نگاهی سخت به همدستی کلیسا در نژاد پرستی در طول تاریخ ایالات متحده انداخت. هانتون آن را خواندن "دردناک اما ضروری" توصیف می کند. گرچه این گروه هنوز در روزهای ابتدایی خود قرار دارد ، آنها امیدوارند که در دراز مدت بتوانند با تلاش های بیشتر در جهت فعالیت های اجتماعی درگیر شوند و برنامه ریزی برای گسترش دارند تا زنان کلیسا را ​​نیز در بر بگیرد.

 

این که آیا شما در حال انتخاب یک رمان داستان تخیلی ، یک خاطره یا یک کتاب YA هستید ، بحث در مورد آن در یک کلوپ کتاب می تواند ارزش زیادی به تجربه خواندن بیفزاید. خوانندگان با اتصال و به اشتراک گذاشتن کتاب با یکدیگر ، ذهن و قلب خود را باز می کنند و اجتماع می سازند تا درمورد موضوعات مهم روز ما اقدام کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 824
  • بازدید کلی : 4,620